SPOSOBY NA TRUDNEGO KLIENTA.
JAK RADZIC SOBIE Z EMOCJAMI?
TERMIN
Do uzgodnienia
CENA
390 PLN netto + 23% VAT
FORMA SZKOLENIA
online
CENA ZAWIERA
udział w szkoleniu, certyfikat, materiały szkoleniowe
Śledź nas
Cel
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności rozumienia perspektywy Klienta, którego oczekiwania nie zostały spełnione, zwiększenie umiejętności panowania nad emocjami w kontakcie z trudnym Klientem, praktyczne wyćwiczenie rozwiązywania problemów w kontakcie z Klientem oraz zwiększenie elastyczności reagowania w sytuacjach trudnych i nietypowych.
CZAS TRWANIA
Szkolenie: w formie stacjonarnej 8 godzin, online – 6 godzin
Follow up: 1 godzina/Uczestnik
Weryfikacja realizacji zadań wdrożeniowych. Wyciągnięcie wniosków:
- W jakim stopniu zadanie zostało wdrożone
- Co stanowiło przeszkodę
- Jaką metodą/zachowaniem przeszkodę można usunąć?
- Mocne i słabe strony Uczestnika – definiowanie ścieżki rozwoju
Konsultacje indywidualne: 1 godzina/ Uczestnik
- Do wykorzystania w ciągu 2 miesięcy od zakończenia szkolenia
- Prowadzone on-line (wybrana platforma komunikacji zdalnej)
PROFIL UCZESTNIKA
- Osoba odpowiedzialna za kontakt z klientem, negocjacje, sprzedaż, obsługę posprzedażną.
- Osoba chcąca zwiększyć umiejętności panowania nad emocjami w kontakcie z trudnym klientem.
- Osoba pragnąca poznać skuteczne sposoby reagowania w sytuacjach nietypowych.
PROGRAM
- Emocje krytyczne w sytuacji obsługi Klienta.
- Dlaczego Klient staje się trudny?
- Koncepcja fizycznych i emocjonalnych oczekiwań Klienta.
- Dwa podstawowe oczekiwania Klienta: oczywiste i nieoczywiste.
- Obiekcje Klienta – dlaczego nie jest to nigdy „widzimisię”!
- Rodzaje trudnych sytuacji: brak informacji, opóźnienia, reklamacja, zastrzeżenia do oferty i sposobu traktowania Klienta.
- Emocje Klienta – jakie emocje towarzyszą Klientom w sytuacjach „trudnych”.
- Emocje moje – jakie reakcje emocjonalne mogą naturalnie wywoływać zachowania Klientów „trudnych”?
- Styl podejścia do konfliktów – diagnoza i wnioski.
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w eskalacji niepożądanych zachowań Klienta.
- Klient oczekuje nie tylko działania! Zasady profesjonalnej obsługi w sytuacjach określanych jako trudne.
- Zmiana sposobu widzenia problemu, czyli przyjmij perspektywę Klienta.
- Zasada koncentracji na rozwiązaniach, nie na problemach.
- Sytuacje, których nie da się przewidzieć.
- Jak dobrać właściwe słowa i sposób przekazywania informacji?
- Jak udzielać konstruktywnych uwag Klientom nadużywającym swej pozycji?
- Gaszenie agresji.
- Asertywność w kontakcie z klientem roszczeniowym.
- Jak przyjmować krytykę, zarzuty i reklamacje z korzyścią dla jakości obsługi Klienta.
Moduł ten złożony jest z symulacji rozmów z trudnym Klientem. Kolejne symulacje będą dotyczyć trudnych sytuacji, jakich doświadczali uczestnicy w kontakcie z Klientami firmy. Wybrani uczestnicy biorą udział w symulacji trwającej kilka minut. Omówienie krytycznych czynników umożliwiających radzenie sobie z trudnymi Klientami m.in. :
- płaszczyzna merytoryczna i warstwa emocji Klienta, na które trzeba odpowiednio zareagować,
- różnorodności i zmienności doświadczanych przez Klienta emocji,
- wpływ używanych zwrotów i zachowań osoby obsługującej Klienta, na pojawianie się zmiany emocji i zachowania Klienta,
- sygnały pozwalające zidentyfikować oczekiwania emocjonalne Klienta i możliwości ich zaspokojenia oraz przekraczania,
- sposoby kierowania własnymi emocjami w nieprzyjemnych i trudnych sytuacjach,
- sprawdzone dobre praktyki pozwalające na kierowanie emocjami Klienta,
- już jutro mogę potraktować Klienta inaczej – zadanie wdrożeniowe.
METODY SZKOLENIOWE
Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, z wykorzystaniem ćwiczeń i gier szkoleniowych. Dzięki tym metodom Uczestnicy już w trakcie szkolenia mogą doświadczyć możliwości rozwoju i zmiany w pewnych aspektach poruszanych tematów. Wykonywane testy osobowości oraz stylów komunikowania się dają możliwość weryfikacji własnych cech charakteru oraz tego, w jaki sposób odbiera nas otoczenie. Takie podejście, wspiera proces zmian, który ma się rozpocząć na co dzień, by wesprzeć modyfikację zachowań. Podczas aktywnych scenek, uczestnicy nabywają umiejętności samokontroli i samoświadomości wypowiadanych słów versus intencji, które zawierają w przekazywanych komunikatach. Wszystko po to, by zrobić krok na przód we wdrażaniu zmian.
informacje O wszystkich dostępnych opcjach SZKOLENIa
Ilość osób:
- szkolenie w każdej formie jest realizowane przy udziale min. 5 osób.
Dostępne formy szkolenia:
- otwarte stacjonarne 1 – dniowe,
- otwarte online 1 – dniowe,
- zamknięte na zamówienie stacjonarne lub online 1 – dniowe.
Czas trwania szkolenia:
- stacjonarne – szkolenie: 8 godzin zegarowych + konsultacje indywidualne: 1 godzina
- online – szkolenie: 6 godzin zegarowych + konsultacje indywidualne: 1 godzina.
Koszt udziału w szkoleniu na osobę:
- otwarte stacjonarne 490 PLN netto + 23% VAT,
- otwarte online 390 PLN netto + 23% VAT,
- zamknięte na zamówienie stacjonarne lub online – cena indywidualnie ustalana z klientem.
Cena zawiera:
- stacjonarne – udział w szkoleniu, konsultacje indywidualne, certyfikat, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, obiad
- online – udział w szkoleniu, konsultacje indywidualne, certyfikat. materiały szkoleniowe.
Lokalizacja szkolenia:
- otwarte stacjonarne – sala szkoleniowa w siedzibie firmy Lockus przy ul. Skarżyńskiego 14 w Krakowie,
- zamknięte stacjonarne – w wybranej przez klienta lokalizacji.
Wymagania sprzętowe do szkolenia online:
- komputer z dostępem do internetu (przepustowość co najmniej 512 Kb/s),
- przeglądarka internetowa: Firefox lub Chrome,
- działające głośniki/ słuchawki.
Osoby zainteresowane szkoleniem prosimy o kontakt:
Ewa Owsiak, e-mail: eowsiak@lockus.pl, Tel: +48 603 748 838